diumenge, 28 d’agost del 2011

Univers de balcó

Al març, el primer sol
dibuixa un triangle al meu balcó
on els gats planten estàtues egípcies.
Només algun bigoti es mou amb la brisa
encara freda
i els ulls aclucats celebren la calor.

Ara, em desperto amb el tri incansable dels ocells d'aquell jardí.
Inexplicable alegria engabiada.

He plantat geranis i una sort de lavanda allimonada
i per primera vegada,
lantanes blanques i liles.
No paro d'observar-les per veure créixer
dia a dia
les petites florescències.

I ara he descobert els pugons.
Famílies senceres sota les fulles fosques.
Sóc
la seva pluja,
la seva ombra de núvol inesperada,
la seva mort, com sempre, capritxosa i inevitable.
I encara i així... sóc, petitament ignorada!
Enormement transparent...
El Déu elefant, tan savi,
oblidat en un univers d'insectes i plantes.

KPV Agost/2011

1 comentari:

Córrer i llegir ha dit...

M'agrada molt, suposo que perquè em recorda a la meva manera d'escriure :-)
Segueix, que és un gust anar trobant poemes com petits regals.